۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۵۶۷۱۳۵
آیت‌الله عالمی در گفت‌وگو با رسا:

برخورد قاطع با استکبار از اصول مکتب امام است| هدایت داهیانه رهبری؛ عامل سرافرازی انقلاب

نماینده خبرگان برخورد قاطع و محکم با استکبار را از اصول مهم مکتب امام راحل دانست و گفت: امام راحل در مقابل استکبار مقاوم و محکم بودند و در مقابل آنان نرمش نشان نمی‌دادند.
آیت الله عالمی

آیت‌الله حسن عالمی نماینده مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه اصول فکری حضرت امام برگرفته از اصول اسلام ناب محمدی بود، گفت: رمز پیروزی حرکت انقلابی و الهی امام راحل اعتقاد راسخ و ایمان قوی ایشان به خداوند و مبانی و اصول اسلام ناب محمدی بود.

وی مبارزه با کفر و طاغوت را از مبانی مهم اسلام ناب دانست و ادامه داد: در مبانی دینی هنگامی که اصل و ریشه اسلام با خطر مواجه شود جهاد بر امت اسلامی واجب می‌شود و امام راحل با توجه به مبانی اسلام، نهضت خود را آغاز کرد که در نهایت با عنایت الهی این اقدام جهادگونه به ثمر رسید؛ برخورد قاطعانه با استکبار از شاخصه‌های مهم امام راحل و برمبنای معیار اصیل اسلام بود.

انتخاب رهبر معظم انقلاب اقدامی انقلابی و الهی از سوی مجلس خبرگان رهبری

نماینده مجلس خبرگان رهبری انتخاب رهبر معظم انقلاب بعد از رحلت امام خمینی(ره) را اقدام انقلابی مجلس خبرگان رهبری دانست و ابراز کرد: علاوه بر این اقدام انقلابی می‌توان هدایت حضرت حق را در انتخاب رهبر معظم انقلاب که شبیه‌ترین و نزدیک‌ترین شخصیت به حضرت امام راحل بودند را مشاهده کرد.

وی افزود: امام راحل انقلاب اسلامی را به نتیجه رساندند و آن را به جمهوری اسلامی تبدیل کردند از این رو بقا و دوام انقلاب اسلامی به شخصیتی مشابه کسی که این انقلاب را بوجود آورد نیازمند بود بر همین اساس باید کسی انتخاب می‌شد که بتواند همانند امام انقلاب را هدایت کند.

آیت‌الله عالمی با تاکید بر اینکه رهبر انقلاب در این مدت انقلاب اسلامی را همانند امام راحل بر اساس شرایط روز و متناسب با سیاست جهان هدایت کردند، گفت: رهبر معظم انقلاب بعد از امام راحل با هدایت‌های داهیانه و مدبرانه بسیاری از دشمنی‌ها و توطئه‌ها علیه انقلاب اسلامی را خنثی و انقلاب را در دنیا سرافراز کردند به حدی که امروز انقلاب اسلامی در میان کشورهای مشابه از جایگاه و اقتدار سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بالایی برخوردار است.

مدعیان خط امام با سخنان حضرت امام ارزیابی می‌شوند

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه سخنرانی‌ها، برخورد با مردم، سنجش مصلحت عمومی و موضع ‌گیری‌های امام راحل همه به صورت مکتوب موجود است و کسی نمی‌تواند بدون داشتن شرایط لازم ادعای پیروی از امام راحل کند، گفت: در آن دوران هدایت‌های کلی جامعه و موضع گیری امام راحل بر هیچ کس پوشیده و مخفی نبود از این رو امروز می‌توان موضع گیری افراد، اشخاص و گروه‌ها را براساس موضع گیری امام ارزیابی کرد.

وی افزود: امام راحل در مقابل استکبار مقاوم و محکم بودند، در مقابل آنان نرمش نشان نمی‌دادند بنابراین اگر کسی همانند امام در مقابل استکبار بایستد و برخورد محکم با دشمن داشته باشد در اصل از سبک و سیاق امام راحل پیروی کرده است.

آیت‌الله عالمی با تاکید بر اینکه عملکرد امام راحل معیار است، خاطرنشان کرد: مدعیان و پیروان خط امام باید براساس سخنان و وصیت امام راحل ارزیابی و قضاوت شوند./813/ت۳۰۱/ق

ارسال نظرات